Wednesday, October 7, 2009

Persahabatan!!




Salam..neyh aku nk cte sal pershbtn e..Selame neyh aku mmg rmi kwn..aku kwn ngan sume org..just skrg neyh,aku byk sgt prob sal kwn..saket ati seyh..sume ta kne kt mate aku n die..dlu, mmg da jnji kwn forever (kononnyew,bluerk)huhu ..but sumenyew da berakhir di sni..kakaka..pe2 pown kpda yg penah mnjdi shbt ngan aku,dan skrg juga yg tlh mnjdi musuh..haha (jaat2)..thnx 4 everything dear.. n kpde kwn aku yg skrg setia n thn ngan perngai aku e..thnx a lot syg's..kt bwh neyh aku sje attch kn..ciri2 shbt..huhu..




Ciri2 Sahabat Yang Seharusnyew Mjdi Sahabat bkn musuh (forward je neyh):

~Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu;
~Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kamu;
~Jika engkau memerlu pertolongan daripadanya, dia akan membantu kamu;
~Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik;
~Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu.

~Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya;
~Jika engkau meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya;
~Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), dia akan menayakan kesusahan kamu;
~Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu;
~Jika engkau berkata kepadanya, nescaya dia akan membenarkan kamu;
~Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu;
~Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan.
~Dia membantumu menunaikan tanggungjawab serta melarang melakukan perkara buruk dan maksiat
~Dia mendorongmu mencapai kejayaan didunia dan akhirat.





dada~
With..










13 org syg kami:

~freakycuteyanime~ said...

gambr yg dkat true friendship tu mcam cukp2 tuk kite 6 org....
mcm pernh baca jew ciri2 shabt tu...
tp ape2 pun semua nyer bermula dihati kalu niat nak berkwn tu baik and buat selama2 nyer bleh jew pershbtan tu kekal. buknnyer dpan buat baik blakng mengutuk kwan.

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

taw x pe.persahabatan memang penting dalam idup.ilang sahabat memanh pedih.tp lg pedih bila sahabat tu tikam kita dr belakang.ciri2 sahabat tu khas utk org yg ingin jd sahabat yg baik.jgn kat depan baik,kat belakang jahat mengalahkan setan.have a nice friendship..=)
-ieyna-

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

che dah = mmg aku sje ltk pix ue juz 4 kte 6 owg..huhu..
ciri2 shbt ue??but i ta amek from her blog k..
mmg 4wrd je ue..hurmm..btoy gax ue..
mmg sial ah kwn mcm ue..dpn baek,blkg kutuk glew babik..huhu =)..
maaf if terkasar bhse..ngee~

Fiqa~

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

iena syg = aku ta penah rse khlgn shbt mcm e..mmg pedih glew ati e..but kne redha lorh..bak kte ko gax "kte syg kwn kte,xp ade dye syg kte"..yup,mmg pown just 4 shbt yg baek..ikot la ek ciri2 ue..huhu..
thnx dear..huhu..

Fiqa~

Mr K said...

Hai

Apasal 6 doe..
7 ar.
Tambah aku sorang. Tak luak kan.

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

kerol nak masuk korum ke?hahaha.tnya yg lain..-ieyna-

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

ley kerol,ley blah..
nyibok je ko..
syuh2..

Fiqa~

Mr K said...

Pika. Oo.. Aku leh masuk. Tapi Zakwan mesti boleh kan?
Wahahaha.

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

jgn bg makhluk2 yang aku x sk msuk k..

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

korng nie duk ckap dlm blog pun nak gduh kew.... tolonglah bermaafan walaupun raye dah nak habis....

~che dah~

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

che dah syg mn der gaduh la...diorang berkasih sayang jer...

.miss d'ieyna arshad. said...

blog tmpat gaduh?
hahaha.ok gak tu.
:DD

@ ~ AdeAkuKisah's Story ~ @ said...

aku sepak gax kerol e..
aku tade kne mgene lgsg ngan ye..
apsal ko jelez erk aku ngan ye..
hahaha =)

~Fiqa~

Post a Comment